diumenge, 9 de setembre del 2007

Obertura Larsen [A01]

La Obertura Larsen o l’Atac Nimzovich-Larsen [1.b3], òbviament se l’anomena així, degut a la freqüència d’ús per part de Bent Larsen, malgrat que el primer en emprar-la va ser el reverent Owen. Dintre de la Obertura Larsen trobem l’atac Nimzovich, esquema que utilitzava el jugador amb el mateix nom, que s’inicia amb: [1. Cf3 e5 2.b3].

La clau del joc blanc, és el domini de la diagonal a1-h8. Les negres, poden respondre de moltes maneres: 1 ...e5, 1 ...d5, 1 ... Cf6

Actualment, no és molt assídua entre els jugadors d’elit, però podem trobar jugadors com Vladimir Bagirov, mort l’any 2000; per contra, és una de les obertures irregulars més habitual entre els jugadors aficionats.

LA PARTIDA de la jornada

Hauria de mostrar un partida espectacular de blanques, doncs no, pel meu gust la millor partida que he vist, per la seva brevetat, en la qual la Obertura Larsen és protagonista...

Un peó! Quin peó!!! Larsen,B - Spassky,B [A01] Beograd, 1970

1.b3 e5 2.Ab2 Cc6 3.c4 Cf6 4.Cf3 e4 5.Cd4 Ac5 6.Cxc6 dxc6 7.e3 Af5 8.Dc2 De7 9.Ae2 0–0–0 10.f4 Cg4 11.g3 h5 12.h3 h4! 13.hxg4 hxg3 14.Tg1 Th1!! 15.Txh1 g2 16.Tf1 Dh4+ 17.Rd1 gxf1=D+ 0–1

... i mat en tres.

OPINIÓ PERSONAL Començo amb aquesta obertura perquè jo vaig començar amb ella, doncs va ser la primera obertura que vaig aprendre en els meus inicis, amb coneixement teòric. Vaig aconseguir molts bons resultats, tot i així, les posicions que sorgeixen a partir de la Larsen, acostumen a ser tancades, i un mínim de taules està assegurat per torneig. Ara, he reduït el seu ús a partides amistoses i a ràpides.

1 comentari:

CER ha dit...

8 de setembre de 2007

Benvolgut Ska:

Enhorabona pel bloc! Si vols et puc donar alguna informació més sobre la Larsen, però no em vull fer pesat.

Atentament,

CER